Pagina's

donderdag 23 februari 2023

#WOT: Voorbij

Voorbij: wat gebeurd is
encyclo.nl

Van de week had ik een juichende stemming: 21 februari kwam en ging. Nog maar één maand en het is officieel lente. De winter voorbij! Terugkerend thema bij mij, het moment waar ik me altijd op verheug. 

Behalve de winter zijn er nog wel meer dingen, die van mij voorbij mogen gaan, maar ik ben bang dat het dan zo'n klaagzang wordt. Want was ook de hoofdpijn, hielspoor en pijn in het algemeen maar eens voorbij. Op breder, wereldwijd, niveau mag er nog zoveel meer voorbij: ook daar pijn, discriminatie, racisme, honger, oorlog enzovoorts. 

Maar, zoals ik het weer en de pijn niet in de hand heb, zo heb ik op ellende op wereldniveau al helemaal geen invloed. Had ik dat maar, een toverstokje. 

Eerst maar klein, dichtbij huis, verheugen op de lente en dan op warm zomerweer. Voor je het weet is ook dat weer voorbij.

Sneeuwklokjes


 Doe je mee?
#WOT of Write on Thursday. Een Engelse aanduiding voor iets wat ik op een Nederlands blog (Machtige Muizenissen voorheen Ipixitude) vond. Het idee is elke donderdag een blog te schrijven over het woord van die dag, dat door 
@ireenbertholee verzonnen wordt.  

5 opmerkingen:

  1. Jij bent niet de enige die halsreikend in hoofdletters, 3voudinhetkwadraat uitkijkt naar warmer weer ;-) Dat het dan vooral heeeeeeeeeeeeel lang moge blijven en de winter heel lang weghoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allereerst, ik reageer anoniem omdat het moeilijk is vanuit Wordpress met je sitenaam te reageren, mijn bijdrage staat er nu ook. Ook ik kijk er naar uit om met de blote beentjes in de zon te kunnen zitten, en ja, ook ik zou zo graag willen dat het leed in de wereld voorbij is, maar dat gaat vast niet gebeuren. Groetjes Geesje.
    https://kreta8.wordpress.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer dat dat zo lastig gaat te reageren. Leuk dat je langskomt :-)

      Verwijderen
  3. En of ik me verheug op de Lente, zeg... De winter kan wat dat betreft niet snel genoeg voorbij zijn.

    Irene
    https://verwondervrouw.nl (voorheen machtigemuizenissen.nl).

    BeantwoordenVerwijderen