Pagina's

woensdag 21 december 2016

Count your blessings (4)

Mijn zegeningen tellen, het ging me moeilijk af de afgelopen tijd. Ik werd veel geplaagd door hoofdpijn; migraine, spanning en een volle voorhoofdsholte. De jackpot, zou je kunnen zeggen, maar één die je liever niet 'wint'. Mijn inspanning om toch zo min mogelijk ziek te melden op het werk resulteerde in halve weekenden in bed. Jammer.

Beijummerbos
Buiten was het net zo mistig als in mijn hoofd
Ook jammer, vond ik, was dat ik daardoor veel minder schreef. Op mijn blogs bleef het akelig stil en nu is er maar zo weer een maand voorbij.

Er zijn lichtpuntjes, gelukkig:

Dochter
Mijn dochter is opgenomen in een kliniek, waar samen met haar aan haar ziekte gewerkt wordt. Ze zal er nooit helemaal vanaf komen, maar als het goed is zal het over een half jaar een stuk beter gaan. Mij bracht de opname rust en hoop. Wat nog extra rust gaf, is dat ze heen en weer gereden kan worden door een taxi, zodat wij niet twee keer per week vier uur hoeven te rijden.

Het weer
Ja, dat had ik niet verwacht rond deze tijd van het jaar, maar het weer valt me alles mee. Het is koud geweest, maar toen was het best zonnig en samen met dochter heb ik lekker gewandeld. Meestal is mijn instelling "alles beter dan regen" en daar houden de weergoden zich aardig aan. Fijn dus!



Weekend weg
Ik schreef er al eerder over, helaas in meer negatieve zin: man en ik zijn een weekend weggeweest. Hoewel ik de zaterdag voornamelijk met migraine in bed doorbracht, was het heerlijk om er even samen uit te zijn. Gelukkig had hij die dag wat te doen, zodat zijn weekend niet verpest werd. Hij vond het jammer, dat natuurlijk wel.

Licht
Letterlijk een lichtpuntje: vandaag is de kortste dag.

Vakantie
Volgende week heb ik lekker een week vrij. Met kerst doen we wat met de schoonfamilie, middenin de week vieren we de 55e huwelijksdag van mijn ouders en aan het eind van de week de verjaardag van een neefje (neef inmiddels). Het weekend daarna luiden we met z'n allen het nieuwe jaar in!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Ria inmiddels heb ik bijna alles wat op jouw blog staat gelezen en ik vind je een enorme sterke dappere vrouw. Ik zie dat je over de opname van je dochter schrijft maar nergens vind ik iets over haar ziekte. Ik wens je veel sterkte toe in deze donkere dagen voor kerst. Wij vieren het tweede kerstdag met onze kinderen en hun partners en vijf kleinkinderen. Druk maar gezellig. En als ik te moe word heb ik een eigen plek waar ik me terug kan trekken en heb dan Ipad bij me want een dag zonder internet en een boek- ook op de e-reader- is voor mij een verloren dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Emma.
      Vaak voel ik me niet zo sterk, maarja.. je moet door he.

      Mijn dochter heeft ook fibromyalgie, maar is opgenomen voor haar conversiestoornis. Een lastige aandoening, waardoor ze 'zomaar' uitval heeft aan lichaamsdelen, zonder lichamelijke oorzaak, enkel stress.

      Verwijderen
  2. Ik vind dit heel erg voor jouw dochter ik hoop dat ze een leert te ontstressen want als dat op de ziekte slaat is dat heel vervelend. Ze wordt zo beperkt om datgene te doen wat ze wil doen denk ik. Ik wil jou en haar en je gezin alle goeds voor 2017 wensen.

    BeantwoordenVerwijderen