Pagina's

vrijdag 8 april 2016

Schrijven: de perfecte pen?

Hij moet in elk geval wat dikker zijn, met een fijne greep. En de punt, daar is ook iets mee, maar ik weet niet precies wat nou het prettigst is. De inkt is in elk geval níet blauw, dat is een feit. Hij schrijft zwart, nog liever paars, maar die is moeilijk te krijgen. Graag zou ik weer eens een mooie vulpen hebben.

Een tijdje terug schreef ik over mijn ideale schrijf- of notitieboekje. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik daar tot nu toe niet zoveel in gedaan heb. Schrijven doe ik kennelijk toch liever digitaal en wanneer dat niet kan 'onthoud ik het wel'. Denk ik. Helaas niet altijd. Het wordt dus tijd dat ik mijzelf eens aanspoor om het boekje meer te gebruiken. Hij mag vol dit jaar, zeg maar, het hoeft niet weer zo'n 5 jarenplanner te worden.

Pen met verdikker voor reumahanden
Maar voor lekker schrijven zoek ik dus nog een goede, fijne pen. Een pen, zoals ik hierboven al beschrijf. En er is een groot aanbod aan pennen, maar niet voor mij. Van normale of 'dunne' pennen, krijg ik pijn in mijn hand tijdens het schrijven.  Ik kocht via internet al eens 'ringpennen', voor mensen met reuma, met een hele speciale greep. Vasthouden was fijn, schrijven totaal niet. Daarom kocht ik penverdikkers, die om gewone pennen geschoven kunnen worden. In vrolijke kleurtjes, niet saai blauw, zoals andere speciale dikkere reumapennen. Maar een pen met zo'n verdikker, past niet in het elastiekje-voor-de-pen, dat aan mijn boekje zit. Op mijn werk is het wel ideaal. Dus ging ik me oriënteren op de speciale ergonomische pen van stabilo. Ik kocht er laatst één, maar per abuis voor linkshandigen. Die heb ik maar weggegeven. Zwarte vullingen bleek ook bij deze pen moeizaam te krijgen, laat staan paars.

Pelikan inktpatronen
Gisteren kocht ik weer een ándere pen van stabilo, een zwarte, die wel fijn schrijft en in het schriftje past. En een vulpen. Wat blijkt nu? De vulpenpatronen zijn bijna alleen nog in blauw te verkrijgen! Zit ik daar met m'n leuke mooie nieuwe vulpen. Wel zijn er nog diverse kleuren op internet te krijgen, waaronder violet, maar dan zit je met verzendkosten. € 7,50 voor een doosje van € 0,75 cent. Dure hobby! Nooit had ik bedacht dat met het verminderen van het 'echte' schrijven, er ook minder fijne pennen zouden komen. Afijn, gelukkig herinnerde ik mij een kantoorboekhandel in de stad en daar hadden ze nog vele benodigde inktpatronen. Ik kocht maar gelijk een aantal doosjes, zocht er ook nog een vulpen bij (ik heb nu zwarte en violette inkt) maar die hadden ze dan weer niet. De wondere wereld van.. 

pennen
Ja, zo kieskeurig als ik ben over een boekje of schriftje, met een pen ben ik dus nog lastiger. Het oog moet ook altijd wat, dus ondanks alle eisen kijk ik eerst naar de vormgeving en kleur. Als ik kijk naar puur praktisch is het lang zo moeilijk niet, denk ik. Dan komt er gewoon zo'n reumapen, blauwschrijvend, en dat is dat.

Maar nu ben ik klaar. Nu nog schrijven. Paars! Jippie!

2 opmerkingen:

  1. Hahaha echt grappig hoe iedereen verschilt! Zelf heb ik RA en zweer bij
    pen again. Oke ik geef je gelijk, de schoonheidsprijs heeft hij niet gewonnen maar ik kan zo mooi weer kaarten schrijven. gr anja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Anja,
      ik kom met de link uit bij diverse reumapennen. Welke gebruik jij dan? IK heb de ringpen ook een tijdje gebruikt, maar die vind ik niet prettig. Het blijft een zoektocht. Uiteindelijk is typen wel zo makkelijk :-)

      Groetjes
      Ria

      Verwijderen