Pagina's

zondag 31 juli 2022

Bewondering

Ik vind het zo knap. Ik heb nu verschillende blogs gelezen en zie vaak dat mensen hun blogs plannen. Ik kan dat niet, plannen. Of, regulier plannen, dat kan ik niet. Mijn reis plannen, als ik ergens op een bepaalde tijd moet zijn, kan ik uitstekend. Een maaltijd plannen of m'n dag (nouja, dat gaat misschien nog wel eens mis). In het verleden natuurlijk ook van alles rond en met m'n gezin, al dat soort plannen lukte best.

Maar dan m'n blog. De laatste tijd gaat het weer hard. Dagelijks komt er wat op het scherm en dat post ik ook dagelijks. Dit zou ik natuurlijk over een aantal dagen/weken kunnen uitsmeren, maar dat doe ik niet. Want daar zijn m'n blogs niet zo geschikt voor, volgens mij. Het is ad hoc wat er in m'n hoofd rondgaat en opkomt. IK ben daar niet geschikt voor. Andere bloggers melden vol zelfvertrouwen dat er elke week op die en die dag en dat tijdstip een nieuwe blog staat. Daarvoor ben ik niet gestructureerd genoeg.

Er staan overigens wel een aantal conceptblogs klaar, maar op de één of andere manier is het nooit hét moment deze te posten. Of ze voldoen nog niet aan mijn idee van een blog dat 'af' is. Bij andere kan ik de woorden niet vinden om te zeggen wat ik nou écht met dat blog bedoel. 

"Gelukkig" kom ik ook veel blogs tegen waar (de laatste tijd) weinig op geschreven wordt. Gelukkig, omdat de planners dus kennelijk uitzondering zijn en ik niet zozeer. Jammer, want er zitten leuke blogs tussen, die inmiddels niet meer actief zijn. Had ik ze maar eerder ontdekt. 

Van Disabled Diva's blog heb ik laatst een aantal blogideeën gekopieerd, waarmee ik misschien wil gaan plannen, maar ik ben nog niet verder dan het kopiëren van de ideeën. Ook al een stap. Misschien moet ik ze ook eens door gaan kijken. Ideeën opdoen.

En wie weet, misschien ga ik ook ooit m'n social media plannen. Daar zijn online een heleboel planners voor. Maar ik kan natuurlijk ook gewoon m'n uitwisbare schriftjes voor gebruiken. 

Voorbeeld van een printabel planner. ziet eruit als een agenda met vakjes voor taken en ideeën.

(Heel eerlijk? Omdat ik ineens allerlei gedachten had over bloggen, heb ik deze blog vooruit gepland en ondertussen bijna dagelijks wat aangepast)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten